Amazone prezentuje swój pierwszy samojezdny opryskiwacz

Wraz z Pantera 4001, w grudniu 2010 roku, Amazone wprowadza na rynek nowy, samojezdny opryskiwacz polowy, w którym nie tylko technika ochrony roślin ale także pojazd nośny pochodzą z własnej produkcji.

Z długością 8,40 m, wysokością 3,80 m i szerokością 2,75 m nowy, flagowy okręt w rodzinie opryskiwaczy polowych imponuje także mocą 200 KM. Przód wyróżnia nowa, komfortowa kabina sprawiająca, że praca kierowcy jest łatwiejsza i wygodniejsza. Za kabiną znajduje się mieszczący 4.000 litrów zbiornik cieczy roboczej oraz belka polowa Super-L o szerokości roboczej do 40 m, z którymi, przy dobrze rozłożonej powierzchni, pola osiąga się wydajności powyżej 20 ha na godzinę. Taką technikę wykorzystuje się w dużych gospodarstwach rolnych oraz w pracy świadczonej przez firmy usługowe na rzecz wielu rolników. Samojezdny opryskiwacz polowy Amazone przenosi na wyższy poziom technologię ochrony roślin chroniącą środowisko naturalne a będącą na wyposażeniu opryskiwaczy zawieszanych i zaczepianych, .

Fakt, że nie tylko technika ochrony roślin ale również pojazd nośny pochodzą z własnej produkcji, jest w Amazone oceniany jako kamień milowy w historii przedsiębiorstwa. Poprzednie modele, to jest SF oraz SX, budowane były na bazie pojazdów nośnych holenderskiego producenta Agrifac. Zmianę tę, Amazone wykorzystała, aby opracować koncepcję maszyny samojezdnej z nowoczesnym podwoziem, napędami, obsługą i technologią ochrony roślin. W ten sposób Pantera znalazł się na czele zaawansowania technologicznego wśród samojezdnych opryskiwaczy polowych oferowanych na rynkach międzynarodowych.

Już sam wygląd kabiny mówi, że analogia nazwy Pantera nie jest przypadkowa. Podobnie, jak ten dziki kot, maszyna wyróżnia się szybkością, delikatnością oraz inteligencją, przy zastosowaniu licznych innowacji technicznych.

Wyposażona w „Speed Spraying do 20 km/h“ Pantera, pracuje w polu bardzo szybko a po drogach porusza się z prędkością maksymalną 40 km/h. Swoją delikatność maszyna udowadnia przez hydropneumatycznie amortyzowane podwozie tandemowe, kierowanie wszystkimi kołami oraz prześwit mierzący 1,1 m. Inteligencja, to rozwiązanie napędu zapewniające oszczędność paliwa z nowym systemem zarządzania silnikiem, oraz amortyzacja pojazdu i bezstopniowa, automatyczna zmiana rozstawu śladów. Inteligentna elektronika. to czynnik wyróżniający koncepcję obsługi przez nowe terminale Amadrive i Amatron 3 oraz wyposażenie do profesjonalnej, przyjaznej dla środowiska aplikacji środków ochrony roślin.

Do chwili wprowadzenia na rynek, Amazone budowała Pantera najpierw w niewielkiej liczbie sztuk. Wyraźnie większa produkcja w roku 2011 zależna będzie od rozwoju rynku. Średnioterminowo, przewidywane jest wypuszczenie na rynek 100 + X samojezdnych opryskiwaczy rocznie. Z możliwością dostarczania takich maszyn w wyraźnie większej liczbie sztuk, grupa Amazone będzie jeszcze mocniej reagować na zróżnicowane wymagania rynków międzynarodowych, zapewniając tym samym miejsca pracy w przedsiębiorstwie.


Zestawienie nowości Pantera 4001:

Bardzo nowoczesne zarządzanie silnikiem i napędem
• Inteligentne zarządzanie silnikiem w trybie ECO oszczędzające paliwo na drodze i na polu
• Redukcja obrotów wentylatora chłodnicy dostosowana do potrzeb
• Elektroniczna kontrola trakcji oddzielnie dla każdego z kół
• Efektywny hamulec hydrostatyczny w drążku jezdnym

Inteligencja w podwoziu
• Inteligentne, aktywne zarządzanie amortyzacją zależnie od sytuacji jezdnych
• Bezstopniowa, automatyczna zmiana rozstawu śladów
• Ograniczenie kątów skrętu stosownie do prędkości jazdy przy kierowaniu 4 kołami
• Zarządzanie kierowaniem i belką polową na nawrotach
• Sterowanie psim chodem przez wielofunkcyjny uchwyt

Nowy wygląd
• Sprawdzony podłużny tandem podwozia z regulacją poziomu hydropneumatycznej amortyzacji
• Nowa pozycja chłodnicy z boku kabiny
• Nowy wygląd z szarym lakierem i bocznymi osłonami
• 9,2 do 10 t masy własnej, silnik Deutz o mocy 200 KM: doskonały stosunek mocy do masy!

Inteligentna obsługa
• Terminal AMADRIVE z ekranem dotykowym do obsługi pojazdu
• AMATRON 3 z GPS-Switch i GPS-Track do obsługi techniki oprysku
• Podłokietnik połączony ze wszystkimi elementami obsługowymi
• Wielofunkcyjny uchwyt jako drążek jezdny obejmujący funkcje pojazdu i oprysku
• Bezstopniowo ustawiana liczba obrotów pomp opryskiwacza

Doskonała widoczność i wysokie bezpieczeństwo
• Bogate oświetlenie robocze w dachu kabiny, na belce polowej i w strefie centrum obsługowego
• Hamulce pneumatyczne zapewniające bezpieczeństwo
• Automatyczne włączanie hamulca postojowego przy wyłączaniu silnika
• Funkcja „Coming-Home“: włączanie oświetlenia roboczego przy odstawianiu maszyny w ciemnościach

Większy komfort kabiny

• Nowa kabina z dużą powierzchnią szyb i wzorowym wyciszeniem hałasu
• Elektrycznie przestawiane i ogrzewane lusterka zewnętrzne
• Zestaw głośnomówiący w radio z CD
• Duży, chłodzony schowek i opcjonalnie, komfortowy fotel z ogrzewaniem i klimatyzacją

Profesjonalna technika ochrony roślin
• Belka polowa Super-L, lekka i stabilna z Distance Control
• Centrum obsługowe z przyjaznym dla środowiska pakietem Comfort
• Nowy schowek dla węża ssącego oraz wyposażenia umieszczony pod kabiną

Źródło: amazone.pl

Reklama

Wejdź na http://muzycznewarsztaty.pl będziesz śpiewał jak Pavarotti

Mamy wieloletnie doświadczenie http://www.kinezismed.pl/ Sprawdź naszą ofertę

Jeżeli zależy Ci na wyglądzie własnego domu, skontaktuj się z nami kamień elewacyjny Mamy wieloetnie doświadczenie w wykańczaniu elewacji


 
 
.